Genski oltar
Avtorji: Damijan Kracina, Vladimir Leben, Jani Pirnat
Glasba: Sašo Kalan

torek 10. 10. 2017, ob 19.00 otvoritvena maša v Križevniški cerkvi, Ljubljana
11. 10.–13. 10. 2017, od 10.00–15.00, Križevniška cerkev, Ljubljana

Genski oltar avtorjev Damijana Kracine, Vladimirja Lebna in Janija Pirnata - postavljen in posvečen v galeriji Krško lanskega novembra letos roma v Križevniško cerkev v Ljubljani, kjer bo umetniško mistično vizijo mogoče izkusiti od torka 10. oktobra, ko bo otvoritvena maša, vse do petka, 13. oktobra, nesrečnega dne, ko bo oltar odromal do naslednje pojavitve, kdo ve, kdaj in kam.

Ideja o Genskem oltarju je nastala ob obisku Gentskega oltarja v katedrali svetega Bavona. Umetniška razstava Galapagos Damijana Kracine in Vladimirja Lebna, ki je navdih iskala v nenavadnih bioloških oblikah potencialnega življenja in je krožila po Evropi do leta 2009, je sklenila pot v umetniškem centru Le Colysee, maison Folie de Lambersart pri Lillu. Verjetno najbolj slavna umetnina bratov van Eyck je sprožila besedno igro. Izhajajoč iz ikonografije in poslednjega bibličnega žrtvovanja živali – Jagnjeta Božjega, se je v idejni igri zgodil konceptualni prevzem krščanskih eshatoloških vsebin, apokaliptičnih vizij o poslednjih stvareh in se priredil vsemu genskemu. Vizija konca vsega je v viziji Genskega oltarja, spremenjena v znanstvenofantastično dogmo o prihodnosti življenja, raztresenega in potujočega po vesolju ob koncu sveta, kjer ljudje, žal, niso uspeli.

Postavitev oltarjev v čudoviti baročni Križevniški cerkvi ob glasbeni podlagi Saše Kalana, je zamišljena kot celostna umetnina in religiozni dogodek umetniške vizije konca biološkega življenja na našem planetu.
Genski oltar prevzema cerkveni medij kot kreacionistično prepričevalno orodje in ga apropriira skozi pogled ustvarjalcev v dogmatski obrat in smer sodobnejših znanstvenih teorij o načinih, oblikah, potencialu in širjenju življenja skozi vesolje.

Jani Pirnat

Dogodek in razstava je del projekta Umetnost v javnem prostoru, ki ga organizira Sekcija kiparjev ZDSLU.

foto: Damijan Kracina

 

Damijan Kracina, Vladimir Leben, Jani Pirnat,
glasba: Sašo Kalan

Galerija Krško.
18. november 2016 - 15. februar 2017

Umetnike in razstavo je predstavil kustos Jani Pirnat.
Razstavo je odprl župan Občine Krško, mag. Miran Stanko.
Razstava bo na ogled do 15. februarja 2017.

Znova se hibridne prikazni kiparja Damijana Kracine in slikarja Vladimirja Lebna prikazujejo vesoljnemu občestvu. Tokrat v Galeriji Krško, kjer so zasedle prostor desekralizirane baročne cerkve in jo posvetile z utelešenjem Genskega oltarja. Utelešenjem vizije konca vsega, ki je spremenjena v znanstvenofantastično dogmo o prihodnosti življenja, raztresenega in potujočega po vesolju ob koncu sveta, kjer ljudje, žal, niso uspeli. Oltar je razneslo po cerkvenem prostoru in kulise posameznih bitij prepletenih z nostalgičnimi predmeti, pozabljene vesoljske arheologije brez ljudi, so obvisele.
Besedna igra je porodila oltar. Besedna igra ob umetniškem romanju v Belgijski Gent leta 2009, kjer so Damijan Kracina, Vladimir Leben in umetnostni zgodovinar Jani Pirnat obstali pred Gentskim oltarjem (1432), verjetno najpomembnejšo umetnino severne renesanse. Mojstrovina bratov Van Eyck govori zgodbo o koncu vsega. Kot vzor se v obris sklopnega oltarja žarči po kulisnih ikonah na razstavi v Krškem. Ideja Genskega oltarja je čakala na ugodno priložnost za celostno umetnino, ki prevzema cerkveni medij in ga izrablja za dogmatski obrat od kreacionizma v sodobnejše teorije o prapočelu in prihodnosti življenja iz vesolja skozi umetniško intervencijo.

http://www.galerijakrsko.si/

Medijski odziv: 
http://www.posavskiobzornik.si/kultura/genski-oltar-v-galeriji-krsko

 

 

-
www.kracina.com

photo: Nina Sotelšek